Servicedienst Pepels
Servicedienst Pepels is een servicebedrijf en geluids-verzorgings bedrijf. De Servicedienst Pepels is ontstaan in de late negentiger jaren. In loondienst werkende als servicemonteur \ technicus\verkoper liep ik in zeventiger jaren tegen “het niet weggooien van nog goed te repareren witgoed” aan. Begin tachtiger jaren ging ik in loondienst als servicemonteur bij Dom van den Bergh in Sittard. Dit bedrijf had filialen in Venlo, Sittard, Heerlen en Maastricht. Ook werden regelmatig servicetechnici gezocht bij verschillende witgoedmerken. Tijdens bezoeken van klanten werd ik benaderd door iemand die een servicemonteur zocht, zoals hij noemde, een goede monteur met ervaring en goede technische kennis. Ik maakte de overstap naar een nieuwe werkgever. Al had ik veel meer andere taken erbij gekregen, toch was het na enkele jaren niet precies wat ik zocht. Een tussenschakel wilde ik niet meer zijn. Ik wilde zelfstandig het traject van afspraak met klant, reparatie uitvoeren , onderdelen bestellen of nieuw apparaat bestellen en leveren en uiteraard ook zelf de financiële afhandeling doen. Na technische cursussen en middenstandsdiploma in de avonduren volgde inschrijving bij Kamer van Koophandel en startte ik mijn eigen bedrijf. Servicedienst Ger Pepels genaamd.Contacten met onderdelenleveranciers en witgoedgroothandel waren reeds in de loondienstperiode gelegd. Zeer snel werden deze contacten gebruikt en het kon niet uitblijven dat daarop een servicepunt met onderdelenshop en een witgoedwinkel volgde met een groot onderdelenmagazijn. Een servicepunt waar klanten van klein tot groot huishoudelijk apparaten ter reparatie konden aanbieden aan de balie met weliswaar een klein winkelvloeroppervlakte maar met een groot onderdelenmagazijn. Om de concurrentiepositie en dus een goede prijs te kunnen handhaven hebben we ons destijds aangesloten bij een inkooporganisatie onder Elektro Specialist ,afgekort ES ,die later weer is overgenomen door Electronic Partner. De verkoop van nieuwe wasmachines, drogers, vaatwassers, koelers en vriezers groeide gestaag en staat nu precies andersom in verhouding ten opzicht van reparaties vanaf het begin van onze start. Uiteraard zijn het de machines van vroeger niet meer. Steeds weer service\verkoop trainingen houden ons van de laatste nieuwtjes en kennis op de hoogte. Meer verschillende vezels heeft geleid tot meer verschillende wasprogramma’s en dan de persoonlijke wensen van een klant en het energieverbruik dat speelt zeker een grote rol. Nog goed kan ik me herinneren dat in de tachtiger jaren een vaatwasser een luxe apparaat was en heden ten dagen bijna niet meer weg te denken is uit de moderne keuken. Ook de vooruitgang in het bestellen van onderdelen en huishoudelijke apparaten is niet achtergebleven. Alles gaat per internet.
|